torsdag den 5. august 2010

Lyt til livet - og undgå at det sparker dig i r....


Havde en spændende session med en klient for et par dage siden, der tegnede et skønt billede af hvorledes vi hele tiden bliver vist tilbage mod vores højeste vej og formål, hver gang vi kommer en smule væk derfra.

Min guide viste hvordan vi blidt bliver prikket på ryggen hvis vi er i færd med at tage et valg der ikke tjener os. Ignorerer vi dette, til fordel for det kære ego, som er så grundigt trænet til at være fornuftigt, ansvars bevidst, ”få ting overstået”, flygte fra skyld følelse osv. , så vil vi igen blive prikket på skulderen en smule kraftigere. Bliver påmindelserne om at følge vores hjerte(ikke følelser) stadig overset, optrappes alvoren i vores oplevelse og konsekvenserne som et resultat heraf.

Jeg har trænet mig selv til at lytte efter livet, så godt jeg kan og det har sparet mig for en hel del af de slåskampe som jeg tidligere tog med livet : ). Når internettet er gået ned, når en aftale flere gange går i vasken, hvis jeg føler mig dårligt behandlet af andre, når trafikken driller, hvis teknikken fejler(et typisk begyndende tegn). De mere smertefulde og ubehagelige oplevelser hører til de større livslektioner, der dukker op når vi ikke har lyttet efter længe.

Tro endelig ikke på at det er en form for straf eller uretfærdighed, når disse ting overgår dig. Den form for bevidsthed fører kun til en følelse af magtesløshed, da du jo intet selv kan stille op mod det uheldige, uretfærdige eller onde.
Lyt i stedet til beskeden i hver lille oplevelse og husk på at ALT indeholder beskeder til dig og ALTING i din oplevelse er et resultat af dine tanker og handlinger. Med dette i din bevidsthed gør du dig selv magtfuld i dit eget liv. DU er den der vælger.

Du skaber dit liv! Positivt og negativt Lyt til livet og alle de hints det sender dig og du slipper for en masse bøvl. Hvis internettet ikke virker, så mærk efter om det virkelig er dit hjerte der vil sende den e-mail eller det er noget som egoet skal have overstået.
Spørger jeg mig selv i de situationer, om det jeg er i gang med, er noget min intuition har vist mig, er svaret næsten altid NEJ! Intuitionen viser mig min højeste vej og formål.

Hvorfor var det lige det og det var SÅ vigtigt at få den ting ordnet, som der åbenbart er modstand på. Er der skyld som du ikke vil mærke? Er der så og så mange ting som skal klares inden du går i seng, for at du kan have god samvittighed? Fortæller fornuften dig hvad der er billigst, nemmest, selvom du i hjertet helst vil noget andet?

Alt hvad du oplever lige nu er resultater af hvad du har tænkt og handlet på for lidt siden. Klap dig selv på skulderen eller se på hvor du ikke har lyttet til din intuition.

Du er skaberen af din oplevelse.

Stort kys fra Anneli

Ingen kommentarer:

Send en kommentar